donderdag 27 december 2012

voorbereiding OBT

Gent -  Zwolle: da's een heel eind ! We spraken met enkelen af om samen naar de Oliebollentocht te trekken en er meteen een meerdaags verblijf van te maken.

Deelname aan een velomobielconcentratie betekent natuurlijk dat je een velomobiel moet meenemen. In dit geval: twee velomobielen. Die steek je niet zomaar in de auto.

Brecht, van Fietser.be, was zo vriendelijk om me zijn speciaal geprepareerde velomobiel-aanhangwagen uit te lenen. Zo moet het vlotter gaan om tot daar te raken.



Fietsen erop, spanriempjes om de wielen en klaar ! Ik moet wel nog nagaan in hoever de wielbasis van een FAW en een Quest gelijk zijn: dit is afgesteld op de WAW.

Omdat het niet naast de deur is, zal ik ook maar een checklist maken voor alles wat ik nodig heb om de OBT te overleven... De batterijen zijn geladen, de verlichting functioneert, de banden zijn op druk gebracht: we zijn er klaar voor.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook nog aan het bedenken hoe ik daar zal geraken...op de auto is nog waar ik het meest naar neig maar dat heb ik nog niet eerder gedaan en ik vrees de nieuwe vm ermee te beschadigen.

    Op zich is het absurd die 60 km niet te fietsen gezien er rijders uit plaatsen 3x zo ver komen aangefietst maar ik heb mijn twijfels over of ineens 3 x 60 km wel zo leuk blijft als je maar amper weer net een velomobiel bent gaan rijden.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik had een makkelijker keuze: bijna 300 km aanloop, daar had ik geen zin in.
      Op het dak is al meer gedaan. Ofwel met twee dakrails, ofwel met fietsdragers (de gootjes zijn voldoende). Probleem is vooral de VM erop en eraf krijgen.

      Of toch fietsen en dan een dagje eerder vertrekken ? 60 km moet ongeveer 3u rijden zijn, alles inbegrepen.

      Verwijderen
  2. @ Quezzzt:

    Temeer een reden aan te rijden naar Zwolle, daar de tocht te rijden en weer op huis aan te gaan.

    Waarom zou je de fiets beschadigen door hem op de auto te zetten? Haal iig alle losse delen van/uit de fiets en leg ze tijdens de rit in de auto.

    Tot zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen