donderdag 14 februari 2013

ijzig

Bizarre fietsdag vandaag: er werden temperaturen rond het vriespunt aangekondigd, gecombineerd met winterse neerslag en een flinke wind.

Dat heb ik gemerkt: op weg naar het werk raakte ik amper aan 26 km/u, puur door de tegenwind en die was er in ruime mate ! De neerslag varieerde van regen, over sneeuw en stofsneeuw tot lichte hagel. De wind was ijskoud en voor de allereerste keer dit jaar gebruikte ik mijn gezichtsmasker en werd de zonnebril opgezet.
Dat het zuiver aan de koude wind lag, kon ik merken aan de rest van de uitrusting: geen koude voeten, wel een korte broek en niets meer dan een t-shirt en een licht fietstruitje erover. Ruim voldoende, zo lang ik in de fiets zat.

In het weerkeren ging het makkelijker, want de wind hielp mee deze keer. Het gemiddelde op de fietscomputer voor de terugrit bedroeg 32 km/u en dat is snel, vergeleken met het  normale gemiddelde.
De temperatuur was duidelijk niet gestegen, want op de rand van het ruitje van mijn Flevobike velomobieldakje groeide langzaam een ijslaagje.


De Big Ben achterband heb ik ondertussen nog geen enkele keer op doorslippen kunnen betrappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten