dinsdag 10 oktober 2017

Winterprojecten

N+1? Neen, hoor: het kan beter

Vooraf

Jaren geleden begon ik deze blog toen ik met de Gforce trike reed.


Voor woon-werk bleek een velomobiel voor mij veel interessanter, maar trike rijden is toch iets helemaal anders. Jarenlang was het argument contra - neemt alweer plaats in - sterker dan die drang, maar het bleef knagen.

Een nieuwe trike hoeft voor mij niet. Voor het gebruik dat ik ervan zal maken, is de prijs van een degelijke machine (ICE, HP Velotechnik, Azub ...) veel te hoog. Haast was er ook niet bij. De reiservaring dit jaar deed me er weer naar verlangen: in een velomobiel rijden bij 35° C is toch niet alles. Daarenboven denk ik eraan om de volgende fietsvakanties in het zuidelijke deel van Frankrijk te houden. Daar is het zeker warm.

Dan toch

Dit jaar kreeg ik dan een aanbod dat moeilijk af te slaan was: Stefaan leurde al een poos met zijn Thorax Tangens, maar raakte hem niet kwijt. Misschien was de prijs te hoog? De Tangens is ook absoluut niet sportief. Het gewicht ken ik (nog) niet, maar licht is hij zeker niet.
De spoorbreedte bedraagt een forse 87 cm. Stabiliteit verzekerd dus. Daar komt bij dat dit een rondom geveerde trike is, die op brede banden staat. Dit is rijden op een vliegend tapijt!


Wat daar nu het dichtste bij aanleunt, is de HP Velotechnik Scorpion FS 26.

Om het geheel aantrekkelijker te maken, deed Stefaan meteen een Heinzmann pedelec in het pakket (PAN eTR-U).

Foto: Heinzmann
Ook dit is een mooie machine: achterwielmotor met regeneratie-optie, Tektro Auriga hydraulische schijfremmen en veel componenten van heel behoorlijk niveau. De accu is een 500 Wh exemplaar, net als in de Orca.

In de volgende blogposts ga ik wat dieper in  op beide fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten